mandag 18. april 2011

828 minus 1 - ein stor liten skilnad

828 uføre i kommunen eg bur i
6,3 % av innbyggjarane.
Kjem eg meg ut av uføre(t) i løpet av året,
er det ein mindre:
827 -
det ser ikkje mykje annleis ut enn 828,
dei 6,3 prosentane skrik like mykje i mot meg.
Det utgjer ikkje den store skilnaden
for samfunnøkonomien
for sysselsettinga
for arbeidsmoralen

Kjem eg meg ut av uføre(t) i løpet av året,
vil det utgjera den store skilnaden
for meistring
for deltaking

for redsla for
at helsa sviktar
og eg ikkje strekk til
- nok ein gong!

2 kommentarer:

  1. Hei Marit Elisebet!

    Varme hilsener fra en annen trippeloperert ryggpasient, som også jobber hardt for å komme seg "ut av uføret"! Jeg så kommentaren din om kirurgen som sa "Da blir du aldri bra." Hos Sturla P, og ble nysgjerrig. Har skrevet litt om hvordan måten vi blir møtt på i helse- og trygdevesenet er med å bryte ned det friske selvbildet som er så nødvendig for å mestre hverdagen med kronisk sykdom/ smerte - og komme oss tilbake i jobb. Synes det er rart at dette ikke sees i sammenheng med trygdestatistikk i offentlig debatt.
    Glad for at jeg fant bloggen din, og kommer til å følge deg videre!

    Påskehilsen fra Anna:)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig hilsen. Fint at du liker bloggen min.

    Alle har forskjellig erfaring, og vi har alle våre liv som vi må leve, noe annet valg har vi ikke. Men å holde selvbildet ved like, tror jeg er avgjørende for hvordan livet bir, nesten uavhengig av smerter og sykdom.

    God påske til deg også!

    SvarSlett